Tuesday, January 25, 2011

Macam2 soalan pasal PB (part 2)

Ok, kali ni nak sambung lagi pasal soalan2 glamour pasal PB ni.


Ada kesan sampingan tak?

Yang ni kalau ikut aku punya experience, minggu pertama & minggu kedua tu ada rasa pening2 sikit. Tapi aku minum air memang banyak. Kalau lompat2 memang bergegar la air dalam perut .

Toksah bayangkan, tak cantik pun...


Apa perubahan pertama yang aku rasa?

Masa start pakai tu aku cuba seluar sebelum bersalin. Sebelum pakai PB boleh butang tapi nak zipkan nya tu hazab. Punya la payah. Ko tak payah cuba2 tahan nafas la, tak jadiknya. Lepas pakai PB, boleh zip secara lancarnya.. dan dan aku rasa kurus padahal baru first day... Yang ni aku jamin ramai yang dah cuba PB setuju ngan aku...

Pastu aku rasa kemas je dari tang perut ke punggung.. Sebab korset ni duk elok2 kat badan, rasa syok je. Dah tersorok semua daging2 yang lebih tu. Rasa badan ringan.


Berapa lama baru nampak kesan?


Yang ni sebenarnya depends pada tubuh masing2. Macam aku pakai sebulan (dalam tu ada on n off jugak, time aku tensi, perut memulas ko giler nak pakai PB. Tercirit aku dalam korset tu. Tak pasal) turun 4 kilo. Yang penting sebenarnya kalau konsisten pakai boleh turun banyak. Benda ni kena disiplin. Ko nak kurus, ko kena usaha la. Duk tengok je korset tu tahun bila nak kurus???


Kalau taknak ambik 1 set boleh?


Boleh takda masalah, tiada paksaan. Tapi kalau korang ambik seluar dia, aku suggest ambik bengkung sekali sebab bila pakai seluar , lemak2 kat pinggang dia akan tolak ke atas. Jadi tak cantik pulak la kat pinggang ko kan??? Bila pakai seluar n bengkung, nampak cantik je bila pakai seluar.



Yang penting pakaila max 8 jam. Aku tak suggest orang nak pakai lebih dari 8 jam sebab tubuh kita pun perlu rehat. Korang kalau kena kerja lebih masa pun komplen kan??? Pandai2 la ejas yer....








 tak ke korang jeles? anak 2 body sikit punya cantikkk......





biru kejap mata coklat ku....


Ada lagi nak tanya boleh email ke nurulainnozirin@yahoo.com.my atau msg/kol 0123320725.

No comments:

Post a Comment