Wednesday, August 10, 2011

Akibat makan semalam, 'naik 3kg'

Semalam balik rumah mak kat Sg Choh berbuka puasa sama2. Awal2 lagi mak & abah dah cakap tak yah masak-masak. Nak beli j. Yang beli abah la, kang orang lain beli tak kena dgn tekak susah pulak.


So, aku pun menurut perintah la kan?? Lagi2 kalau kata tak payah masak. Aku masak serawa durian je ptg semalam untuk En Hubby. Bawak sikit balik rumah mak.


Sampai aje rumah mak, aku g tengok lauk apa yang abah beli. Nasi  beriani kome.... Sikit punya banyak lauk dengan ayam, daging, acar, dalca. Siap ngan air tebu. Lauk tambahan ada kuih & pisang goreng. Gila marvelles pisang goreng dengan lemak berkrim disukai ramai dengan cukup garing.



gambar terpaksa google sebab tak syiok cerita takda gambar. tapi lebih kurang cam ni la ropanya.... delicious kan???


Sungguh syiok sampai aku tak ingat langsung nak snap gambar makanan.


N dengan nasi beriani yang seingat aku, aku tambah 2 kali & ada hati nak tambah lagi tapi malu punya pasal, kansel.. Oh!!!.. Rugi.. rugi...


Dan serta merta terasa naik 3kg hasil dr makan mlm semalam. OMGeeeeeee!! Anak dara pun dah gemuk, papa dia suka bagi makan.

















mesti nak hisap jari jugak..





sejuk ati mama 




No comments:

Post a Comment