Thursday, August 11, 2011

Rasa nak jadi TIGER sekali sekala

Betul la banyak cubaan dalam menjaga anak. Bila makin besar, makin banyak perangai yang menguji kesabaran.  Kadang2 smpai mengetap2 bibir tahan sabar. Tu kecik lagi tu, kalau dah besar ntah macam mana la agaknya aku tahan sabar.


Semalam, anak dara tersayang tu jatuhkan semangkuk penuh mee goreng yang En Hubby buat. Masa tu dia duduk kat papa dia berbuka puasa. Biasanya dia duk kat aku. Dah aku alihkan semua mangkuk & pinggan atas meja jgn bagi dekat ngan dia, tapi memang tangan anak dara ni 'cepat' betul. Selamba je dia tarik mangkuk tu (nasib baik bukan mangkuk kaca) berderai makanan jatuh ke bawah.


Nasib baik dah letak kat pinggan En Hubby. Aku makan nasi. Tapi nak la merasa air tangan suami pulak, ye dak? Konon nak rasa lepas makan nasi tu. Sekali nan ado!!


Suara aku dah tinggi masa tu. Tapi sebab En Hubby cool aje, aku biarkan la. Sibuk dia tengok makanan kat lantai. Lepas dia duduk kat papa dia, dia nak duduk kat aku pulak. Kali ni berebut kotak tisu. Kuat pulak dia pegang kotak tisu tu, aku rentap la sikit. Tersembam sikit muka dia kat meja. Tak pasal aku pulak yang salah :(.


Semalam dah aku lecture kan anak dara tu. Terkebil2 mata dia memandang. Ntah paham ntah tidak. Kot dia kata 'mama ni pok pek pok pek pok pek jeeee...'


Macam mana la tak membebel kalau tiap2 minggu ada aja benda yang dia tumpakan. Hujung bulan lepas, garam sepaket. Minggu lepas minyak masak. Semalam mee goreng. Tu tak campur air masak yang dia sengaja tonggengkan. Aduhai anak...


Pasrah mama kamu nak..


No comments:

Post a Comment