Friday, August 5, 2011

Teringat dolu-dolu berpuasa

Hari ni macam best pulak buat kerja kat ofis. Pasainya???


Hari ni JUMAAT dowhhhhh.. Memang best la...


Macam tak penat sangat hari ni. Semangat nak kena keluar g bank & income tax kejap lagi. Tetiba teringat pulak masa puasa kecik2 dulu. Giler tak larat. Rasa sampai menggigil2 badan ni tahan lapar nak menyampai ke Maghrib tu. Siap boleh tido round 1, round 2 tak azan2 lagi.. Menitik air mata tunggu azan.


Masa g sekolah agama belah petang lagi tak larat sebenarnya. Ustazah ustaz mengajar kat depan kita dah bongkok dagu mencecah meja. Yang bongkok tak pa  jugak, yang terus landing tak hingat dunia campur air liur yang menjejeh atas buku (sedar2 buku basah setompok) lagi teruk. Korang ingat camner aku buat masa dulu2 tak nak tido dalam kelas?


Bawak towel kecik korang tau tak????


Towel tu korang basahkan & taruk kat leher. Kan ke sejukkkkkk rasa waktu panas. Masa tu kalau ada panau pun dia timbul masa bulan posa j. Syawal hilangla, tak susah kan?? Kalau panau tu melekat sampai bila2, nasib korang la derrr. Pastu boleh pulak masa solat Zohor & Asar, masa ambik air sembahyang kumur2 bukan 3 kali dah, seploh kali tau. Masa ni la nak rasa kesegaran. Kalau terminum takpe. Kan TAK SENGAJA namanya tu??? hehehehe


Pastu balik rumah siap2 mandi (minum lagi.. eh). Dah segar rasa elok sikit. Masa nak berbuka boleh siap2 letak lauk dalam pinggan. Makanan dah duk sesuap kat jari ni ha. Azan je berseduppppp makan tak pandang dah orang lain. Kadang2 air teguk tak sempat dah 2, 3 kali teguk. Teruk nau puasa kecik2 dulu.


Alya ni aku tak tau la camne la pulak agaknya auta dia nanti. Aku nak kena check jugak dgn MIL nanti, banyak tak auta papa dia. Nak kesan dia menurun dari sapa. Kang tak habis2 aku je yang salah, semua menurun dari aku.




gambar masa g bazaar Taman Melawati semalam. Tapi aku n anak dara duk dalam kete sebab hujan lebat.






pakai baju sejuk bagai cam kat oberseeeeee pulak




Habis lampu, wiper dia bukak. Kalau orang kat depan tu marah aku suh marah Alya, boleh??





Nak kena ajar anak dara lemah lembut sikit la lepas ni. Ganas nau. Habis ngan aku2 pun di pukul nya. Semalam dia tarik telinga papa dia. Huhuhu.. yang tu mama sukaaaaa...




No comments:

Post a Comment