Thursday, August 16, 2012

Ooooo.. Apakah yang aku buat di sini?

Rajin pulak nak menjengah blog orang lain pagi2 ni tapi eh manakah semua orang? Tak menghupdate blog masing2 dah. Semua sibuk ngan persiapan raya. Aku sibuk g sana sini berulang dari HQ ke Senawang. Orang lain sibuk pikir nak masak apa, aku sibuk ngan hal kerja. Masa ni la ada gaji yang salah, yang itu salah, yang ini salah, nak buat invoice la.. System pulak out. Adoii Fening!!


Masa aku naik train komuter dari Senawang ke KL semalam, aku realised yang ramainya la warga asing yang menggunakan train ni. Fine la dia nak naik sekali. Yang tak siok sikit dia segerombolan kawan2 dia ni bawak sikit punya banyak barang macam nak pindah rumah naik komuter. Siap kipas, periuk nasi dan beg 2, 3 bijik. And of course la bila barang dah banyak, banyak la space yang dia guna dalam train tu. Bila orang lain masuk dah tak boleh duduk sebab dia letak beg baju dia atas seat. Yang kena berdiri orang kita. Ni baru kena dengan peribahasa Karam Singh Walia


Kera di hutan disusukan, anak kat rumah minum susu lembu.

Warga asing duduk, warga Malaysia berdiri.


Semak betul pandangan semalam. Sempat la aku snap 1 gambar nak bagi bukti tapi tak boleh nak transfer pulak. Nanti2 la aku tunjuk bukti. sepanjang perjalanan yang lebih 2 jam tu asik keluar masuk warga asing aje. Naik menyampah pun ada.


 Penyudahnya hari ni aku nak balik awal. Takmo bersesak2 mcm semalam. Lagipun dah nak raya kan. Orang lain duk kat rumah menggentel biskut, aku sibuk kerja sampai esok.


Ooooo.. nehiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!




SELAMAT HARI RAYA KORANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!










No comments:

Post a Comment