Thursday, June 5, 2014

Lembutkan hati anak yang degil

 
Sekali sekala bila Alya n Safiyya buat perangai, rasa macam eeeiiiiii nak rotan je. Tapi En Hubby kan memang tak bagi aku pukul anak. Cubit pun tak boleh ok. Kalau aku kecik2 dulu buat perangai macam 2 ni memang soheh kena dah.
 
 
Pastu aku terbaca (tak ingat dah sapa post) suh sedekah Fatihah kat anak2 pastu doakan anak2 sekali. En Hubby pun selalu suh buat benda yang sama.
 
 
Jomla kita cuba, insya allah kurang sikit nakalnya.
 
 

Monday, June 2, 2014

Sayang kakak2 kat adik

Alya dah masuk tadika tahun ni. En Hubby daftarkan sekolah dia lepas aku bersalin. Tapi datang ngan tak datangnya dah sama banyak. Rasa mood datang nak g sekolah cepatla dia bersiap. Kalau dah taknak pergi macam2 alasan dia buat.


Safiyya pergi rumah pengasuh macam biasa. Tambah pulak ngan Humaira ni, lagi ramai la budak kat rumah tu. sekali sekala pikir kalau ambik maid dah sama ngan bayar kat pengasuh untuk 3 orang anak. Tapi kang aku memikir apa pulak yang dia buat kat rumah ngan anak2. Ntah kena dera, hish... Simpang la kan. Rela aku susah sikit settlekan budak2 ngan rumah.



 
Sayang sangat kat adik. Masa ni Humaira kecik sangat lagi. Tapi kang potong mood ida so bagi jugakla. 




 
Safiyya dah tengok kakak pegang, dia pun nak la jugak. Tapi sekejap je pun. Lepas tu dia rimas.
 
 
 


Tiga orang 'Charlies Angel' ..... :)