Wednesday, October 19, 2016

How to react when....

Tajuk omputih sangat, sekali tulis dalam bahasa. Boleh je kan?

Kita selalu came across situation when somebody asked

a. Tahun ni plan nak gi jalan mana
b. Eh, sale Habib la Jumaat ni. Turun jom
c. Korang, jom join beli Noxxa nak. Ala tak mahal pon

etc.. etc.. etc...

Korang nak jawab apa?
Tipula kalau tak pernah orang tanya. Lg2 soalan no 1.
Selalu je aku dapat soalan no 1 tu..


Soalan : Tahun ni nak gi jalan mana
Aku : Memang idok le. Anak2 kecik lagi. Huru hara kang
Realiti : Aku nak bawak gi mall pon berkira. Kalau adik2 ada boleh la bawak skali. 
Kalau tak jangan harap. Kadar kesabaran aku bukan macam En Hubby. Dah pernah jadi masa gi Sunway Lagoon dulu. Itu last. Serik aku. Tunggu la budak2 ni besar sikit lagi.


Soalan : Sale Habib
Aku : Beruntung la En Hubby aku ni bukan jenis suka pakai barang kemas. Gelang tangan tak boleh nak pakai pasal alergic. Pulak tu rimas kalau pakai cincin. Cincin kawen aku simpan mcm tu je. Setahun sekali la aku pakai. Yang betul2 pakai rantai leher je.


Soalan : Beli Noxxa
Aku : Udah ler... takda tempat kat rumah aku nak letak barang lg. Rumah sekangkang kera ada hati nak beli brg lagi. Sudahnya duk dalam kotak je. 


Personally kalau tanya aku, aku lebih prefer untuk settlekan hutang yang ada. Azam tiap2 tahun kot. Sibuk nak melancong tapi hutang keliling pinggang. Orang lain nak sponsor/ En Hubby nak bayarkan itu bukan masalah aku. Tapi nak harap duit keluar dr poket aku semata2 untuk melancong jawapannya NEHI!!!!


Kedekut pahit,yess but yet lebih baik dr pretending banyak duit tapi banyak hutang.


Wassalam




No comments:

Post a Comment